Królowa Bona a Pierre Balmain


Balmain - królowa Bona kolory i wzory - officiella 3
Balmain – królowa Bona kolory i wzory – officiella 3

Pierre Balmain, uczeń słynnego przedwojennego krawca Luciena Lelonga, zmarł na początku lat 80-tych. Pozostawał wierny krojowi sukien i garsonek, które otulały sylwetkę i tym często odróżniały się od króju, ktory po II wojnie światowej zapronował Christian Dior. Tu można podpatrzeć zdjęcia zabrane przez różne osoby, ktore dotyczą twórczości tego domu  mody

http://pinterest.com/pinhjt/pierre-balmain/

Od jakiegoś czasu jednak nie zwracałam uwagi na Balmaina. Lubię rzeczy ładne, klasyczne, a do tej pory ich kolekcje były dla mnie zbyt… punkowe; taki styl trochę jak Kate Moss prywatnie. Jest ok, lecz nie dla mnie.

Zobaczyłam pokaz z kolekcji Autumn Winter 2012/2013 Pierre Balmain http://www.balmain.com/en/mode-2012-2013-collection-balmain-femme-automne-hiver-2012-2013/   i… od razu skojarzył  mi się z naszą Królową Boną. Polubiłam to co tam zobaczyłam.

Wszystko jest takie … jak wyobrażałam sobie naszą Królową, Włoszkę z pochodzenia. Dużo pereł naszytych na aksamit, adamaszek, wełnę, dużo przepychu. http://pinterest.com/pin/268456827758956872/ .

Chciałabym zobaczyć minę nie jednego szefa, gdyby ktoś tak przymaszerował do pracy. Ale… gdyby mieć choć jedną taką sukienkę lub żakiet, cóż… ja patrzyłabym na nie z przyjemnością. Wyobrażam sobie jak pieczołowicie pracowały krawcowe. Doceniam kunszt, pomysł, wrażenie jakie robi każda oddzielnie naszyta perła, każdy ścieg – czy to będzie kratka czy girlanda.

Wyobrażam sobie, że suknie Królowej Bony nie były tak ciemno-granatowe czy czarne. Ale jest na tym pokazie także jeden żakiet – taki jasno-błękitny z białymi naszyciami i perłami – to właśnie on przeniósł mnie w przeszłość. http://pinterest.com/pin/268456827758947089/ i stąd ikona wpisu z błękitem (a szystkie zdjęcia – to osłonki świec, które malowałam).

Zawsze zastanawiałam się jaka naprawdę była Bona. Jak odnalazła się w tak zimnym klimacie, daleko od domu i wśród obcych. I tu mi się już włącza mój analityczny umysł – jak ona musiała marznąć w Zamku! Może piękne stroje dawały jej wsparcie, też przychiczne. Taka… zewnętrzna, kolorowa i piękna zbroja ;o).

Moje Drogie Panie i Panowie – życzę sobie i Wam abyśmy mieli okazję, powód i możliwość przemaszerowania kiedyś w tak przepięknych rzeczach.

I zwróćcie uwagę na ten trend – jest tak wyrazisty, odkrywczy, elegancki, prosty i wyróżniający się, że jestem pewna, że będzie bardzo popularny i będzie się zniego jeszcze długo i często korzystać.

No i co myślisz? Podoba Ci się? ;o).  Następnym razem na negocjacje, z tymi perełkami na ramionach, co? ;o)

Officiella

Zostaw swój komentarz! Please leave your comment here!

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

Dermatolog dla Afryki

Anna Chałupczak- Winiarska

serce bije mnie po głowie

Silna Emocja o uczuciach do...

refleksjeniesymetryczne.com

silva rerum - osobista podróż poprzez kulturę, religię, feminizm i ciemniejszą stronę świata

Jessica Bakkers

Creative & Freelance Writer

WHO IS CRAZY

Stash Pruszynski's blog

rarasaur

frightfully wondrous things happen here.

Pollock of Light

Twitter: @lluisbusse

Outlook in Life

... and it is ever changing

Live2EatEat2Live Blog

We eat. We cook, We try try. We Laugh. We explore. We learn. We nom. And yum. :)

Mind's Seat

Set your mind on the things above

Top 10 of Anything and Everything!!!

Animals, Gift Ideas, Travel, Books, Recycling Ideas and Many, Many More

